Fortrydelsesret

FORTRYDELSESRET
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
1) har modtaget din vare
2) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
3) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, tlf. eller lignende.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur.

 

Den finder du medsendt din ordrebekræftelse/vare eller HER.

 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du selv betale porto for at sende varen retur.

Varen bør returneres i original emballage sammen med kvitteringen og evt. certifikat.

OBS: Vi modtager ikke returpakker sendt til pakkeshop/pakkeboks.

Vi anbefaler at du ikke benytter DAO eller Bring, da de ikke leverer på vores adresse.
At pakken kommer frem til os, er dit ansvar.

Varen skal sendes retur til:

GULDSMED DIRKS A/S, Rødovre Centrum 1G st., 57, 2610 Rødovre.

Hvis du fortryder dit køb tilbagebetales (se tilbagebetaling af købsbeløbet nedenunder) købesummen naturligvis til det betalingsmiddel, du har brugt, da du købte varen (andre regler for køb foretaget med Mastercard, se afsnit med Mastercard nedenunder), når vi har fået varen retur og kontrolleret at den lever op til reglerne for fortrydelsen.

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 55,-

Mastercard
Fortrydelse af køb med MasterCard:
Har du handlet med MasterCard og fortrudt dit køb, så kan du læse e-mærkets vejledning her.

Bemærk, at hvis du har brugt MasterCard, Visa eller Visa-Electron, kan der gå op til 30 dage før du kan se beløbet på din konto.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Vi modtager ikke pakker sendt til pakkeshop/pakkeboks.

VARER UNDTAGET FORTRYDELSESRETTEN
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Se den fulde oversigt over undtagelser til fortrydelsesretten findes i Forbrugeraftalovens paragraf 18

VÆRDIFORRINGELSE
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

*TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Bemærk, at hvis du har brugt MasterCard, Visa eller Visa-Electron, kan der dog gå op til 30 dage før du kan se beløbet på din konto.

Reklamationsret
Når du handler på www.dirksjewellery.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger naturligvis, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der skal reklameres indenfor rimelig tid efter du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres indenfor to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

GULDSMED DIRKS A/S, Rødovre Centrum 1G st., 57, 2610 Rødovre.

Når du returnerer varen, bedes du angive en beskrivelse af fejlen.

Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse, således at vi kan tilbagebetale dig dine omkostninger.

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.

Klagemuligheder
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os på dirks@dirksjewellery.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Mæglingsteamet for Forbrugerklager.

En klage over en vare kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Du finder klageportalen her

Du finder EU-Kommissionens online klageportal her

www.dirksjewellery.dk er e-mærket. og du kan derfor vælge at benytte dig af e-mærkets gratis sagsbehandling.

Når du har handlet på en e-mærket webshop er du desuden omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse.

Læs mere på emærket.dk eller ring på tlf.: 44858590.

 

Find os her

Besøg os i Rødovre Centrum